Nordic Walking w Kcyni

Idzie wiosna! Spróbuj nordic walking! Zaczynamy 3 kwietnia! 

Od wtorku 3 kwietnia 2018 r. zapraszamy na bezpłatne marsze nordic walking wraz z instruktorem. Nordic Walking to jedna z łatwiejszych i bardziej efektywnych niż wiele innych dyscyplin – pięknych, ale z różnych powodów trudniejszych. Marsz z kijkami – po dobrym opanowaniu techniki – uaktywnia aż 90% mięśni całego ciała. Dla porównania: pływanie – tylko 65%, jogging – 60%.
Poza tym, przy nieporównywalnie mniejszym niż w innych dyscyplinach wysiłku w ciągu godziny spalisz więcej kalorii ok. 400 kcal, podczas gdy zwykły chód pochłania 280 kcal w tym samym czasie. Nordic Walking zwiększa pobór tlenu przeciętnie o 20-58% w zależności od intensywności wbijania kijków. Tętno wzrasta o 5-17 uderzeń na minutę, mięsień sercowy pompuje więcej krwi, dzięki czemu nasz organizm jest lepiej dotleniony. Nordic Walking poprawia sprawność układu krążenia, zmniejsza się ryzyko zawału.

Nordic Walking łączy w sobie najlepsze cechy idealnej aktywności ruchowej dla wszystkich, gdyż:
• jest łatwy i szybki do nauczenia na poziomie podstawowym,
• mogą go uprawiać niemal wszyscy, bez względu na wiek, wagę i wyjściowy poziom sprawności fizycznej,
• jest możliwy do uprawiania wszędzie i w każdym czasie, w dowolnym klimacie, w dowolnym terenie, na każdej nawierzchni i przez cały rok,
• jest 40-50% efektywniejszy niż marsz bez kijków,
• efektywnie trenuje wszystkie mięśnie kończyn dolnych, prostowniki kończyn górnych, wzmacniając mięśnie tułowia, ramion, barków, a także brzucha.
• odciąża cały aparat ruchowy do 30%, nie pogarsza stanu obolałych stawów,
• zwiększa mobilność górnego odcinka kręgosłupa, łagodząc napięcie mięśniowe w okolicy barków,
• podnosi kreatywność i sprawność działania mózgu, obniża hormony stresu,
• obniża wartości tłuszczowe krwi i LDL,
• zapobiega cukrzycy,
• wzmacnia kości i zmniejsza ryzyko osteoporozy,
• jest bezpieczną formą ćwiczeń, kijki zapewniają równowagę i stabilność podczas chodu w trudnym terenie,
• jest wskazany dla osób lubiących przebywać na świeżym powietrzu, na łonie natury

Nordic Walking to dobry sposób na utrzymanie sprawności fizycznej i zwalczanie otyłości ale także na efektywną rehabilitację. Odbywa się wiele imprez popularyzujących nordic walking, coraz częściej gminy i dzielnice dużych miast organizują stałe marsze pod opieka instruktora. Dzięki temu jesteśmy coraz bardziej aktywni fizycznie i wysportowani. Spacer z kijkami to moda na ciekawe spędzenie czasu oraz zdrowy styl życia. Warto zarezerwować sobie chwilę na umiarkowany wysiłek fizyczny i odprężenie właśnie w ten sposób. Wielu ludzi bierze w ręce kije do nordic walking i maszeruje  poprawiając swoją kondycję i nastrój psychiczny. Nie sposób wymienić wszystkich pozytywnych skutków regularnego uprawiania spaceru nordyckiego Tego po prostu trzeba spróbować!

Zapraszamy wszystkich mieszkańców gminy bez względu na wiek, płeć do udziału w zajęciach. Poprowadzi je dla nas p. Dorota Tumiłowicz- Lesiuk, licencjonowana instruktorka nordic-walking. Należy pamiętać, że aby chodzenie było efektywne, trzeba poznać tajniki tej dyscypliny sportu. Dlatego też przed każdym marszem na uczestników czeka krótka rozgrzewka i trening właściwego chodu (boisko przy ul. Powstańców Wlkp.). Następnie ruszamy w liczącą kilka kilometrów trasę.
Zabieramy napoje, właściwy tj. wygodny i nie krępujący ruchów ubiór oraz sportowe obuwie, jak również dobry humor i motywację! Spotykamy się co tydzień od 3 kwietnia do końca czerwca 2018 r. o godz. 17.00 we wtorki i o godz. 17.00 we czwartki. Dla osób nie posiadających własnych kijków jest możliwość wypożyczenia od instruktora na czas trwania zajęć. Zapraszamy serdecznie!!!! Idzie wiosna - warto się do niej odpowiednio przygotować! :)

źródło: materiały organizatora
Metropolia Bydgoszcz
Metropolia Bydgoszcz

Stowarzyszenie Metropolia Bydgoszcz. Zapraszamy do współpracy.